Publicaties Molthoff Fleetmanagement
Alles wat u moet weten over de Rapportageverplichting Werkgebonden Personenmobiliteit
Alles wat u moet weten over de Rapportageverplichting Werkgebonden Personenmobiliteit Per 1 januari 2024 worden bedrijven met meer dan 100 werknemers verplicht om over de CO2-uitstoot van de medewerkers te rapporteren. In dit artikel leggen we uit wat er moet gebeuren, waarom dat moet gebeuren en hoe u dat kunt doen. Lees hier het volledige …
Alles wat u moet weten over de Rapportageverplichting Werkgebonden Personenmobiliteit Lees meer »
Waar moet je rekening mee houden bij het inkopen van een elektrisch wagenpark?
Steeds meer organisaties elektrificeren hun wagenpark in een streven naar duurzaamheid. Het veranderende mobiliteitslandschap, het groeiende aantal leveranciers en ook de steeds bredere voertuigkeuze brengt echter nieuwe uitdagingen en valkuilen met zich mee. Wat zijn de gevolgen voor uw inkoopstrategie? Hoe kunt u de risico’s tijdens het selectieproces voor leveranciers minimaliseren? En van welke Best …
Waar moet je rekening mee houden bij het inkopen van een elektrisch wagenpark? Lees meer »
10 Flinke Missers bij Autolease Aanbestedingen
Het inkopen van autoleasecontracten kan op zichzelf al ingewikkeld zijn, maar als het gecombineerd moet worden met de Europese Aanbestedingsregels dan lijkt de complexiteit exponentieel toe te nemen. Wij begeleidden sinds 2012 al vele opdrachtgever met het succesvol gunnen van nieuwe Raamovereen-komsten voor Autoleasing. Vanuit die praktijk delen we graag tien praktische tips & tricks: …
Parkinson & Autoleasing
Cyril Northcote Parkinson (1909 – 1993) stelde in 1957 dat de hoeveelheid tijd die wordt besteed aan een onderwerp, omgekeerd evenredig is met de hoeveelheid geld die ermee gemoeid is. Deze wijsheid werd later bekend onder de naam ‘De trivialiteitswet van Parkinson’. Deze wet is bij uitstek toepasbaar binnen het wagenparkbeheer. De trivialiteitswet van Parkinson …
Wagenparkbeheer: de duivel zit in de details
Voor bedrijven is het niet altijd even makkelijk om het overzicht te bewaren als het gaat over wagenparkbeheerprocessen en de wagenparkkosten. Deskundig advies moet vaak op een wat hoger atractieniveau liggen dan losse leaseoffertes of een setje winterbanden. Met grote graagte praten we dan over risicobeleid, tactisch beheer, rapportagelijnen et cetera. Bij afronding van projecten …
Van Flutmanagement naar Fleetmanagement
We komen het nog veel tegen, wagenparkbeheerders die druk zijn met allerlei operationele taken. Met de poten in de modder noemen ze dat. Tankpassen beheren, dealeroffertes doorsturen naar de leasemaatschappij en groene kaarten aanvragen. Je kunt er erg druk mee zijn. En dan hebben we het nog niet over salarisinhoudingen, innemen van auto’s en herinzetten …
Autoleasecontracten inkopen: let op je tellen
Het inkopen van leasecontracten lijkt eenvoudig. Vergelijk wat leasetarieven, pik de goedkoopste eruit en teken de overeenkomst. Hoe eenvoudig kan het zijn? Niet zó eenvoudig in ieder geval, er zitten wat addertjes onder het gras en soms moet u zelfs opletten niet in een slangenkuil terecht te komen. Voordat we verder gaan over inkoop: wagenparkkosten …
Besparen op het wagenpark, maar hoe dan?
In deze tijden grijpt het besparingsspook wild om zich heen. Grote en kleine kostenposten worden onder de loep genomen en zoveel mogelijk uitgebeend. Het wagenpark komt ook aan bod, maar men komt meestal niet verder dan het oprekken van de leasecontracten en wat extra korting bij de dealer. Jammer, want het wagenpark is vaak één …